Župné voľby 2017 Politické Kauzy Hlasovania v NRSR Politické Dianie Pridať kauzu Koho voliť Kontakt


Adventista Lunter a jeho rodinka obrali občanov kraja o 200 000 EUR za poradenské služby a odmietajú ich zverejniť


Sloboda a Solidarita , Most - Híd , Obyčajní ľudia

200 000€

12/2018





Ku dnešnému dňu sú to právne a konzultačné služby objednané u advokátskych kancelárií AK Gruber, Taylor Wessing, auditorskej firmy Price Waterhouse Coopers, konzultačnej firmy Proved Olomouc, poradcov Miroslava Vyku či Juraja Jendrišáka už za bezmála 200 tisíc eur z verejných zdrojov. Objednávajú sa nielen právne analýzy zmlúv, ale aj cestovných poriadkov či správneho procesu udeľovania dopravných licencií.

Keď sme si v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám pýtali krajom objednané právne analýzy advokátskych kancelárií, odpoveď znela, že sa jedná o obchodné tajomstvo. Zvláštne je aj to, že k týmto dokumentom mal z krajských poslancov prístup len jediný – poradca župana - jeho syn Ondrej Lunter. Na druhej strane súčasní zmluvní dopravcovia nemali žiadny problém oboznámiť verejnosť s ich odlišnou právnou analýzou problému.

Niekto z poslancov alebo obyvateľov Banskobystrického kraja – daňových poplatníkov by sa asi mohol spýtať, či tie desaťtisíce eur z verejných zdrojov vynaložené na zrušenie zmlúv so súčasnými dopravcami boli naozaj účelne využité a aký má z toho kraj prospech. Takéto dodatky s dopravcami má na Slovensku podpísaných množstvo samospráv a podľa ich predstaviteľov sú pre kraje či mestá ekonomicky výhodné.

Mimochodom doposiaľ nebolo nikým reálne potvrdené, že by nejakej samospráve na Slovensku vysokou pokutou za podobné dodatky k dlhodobým zmluvám, aké majú uzatvorené s krajom SAD Zvolen a SAD Lučenec, hrozila Európska komisia či Úrad pre verejné obstarávanie.

Pár týždňov pred dňom „D“, ktorým pre verejnú autobusovú dopravu v našom kraji bude 1. január 2019, silnie pocit, že tým, kto môže napokon celú túto „šachovú“ partiu prehrať, budú občania Banskobystrického kraja. Tým niekto pred voľbami sľuboval integrovanú verejnú dopravu v kraji, ale nie nového dopravcu so zahraničia s rozbitím fungujúcej domácej autobusovej dopravy…