Župné voľby 2017 Politické Kauzy Hlasovania v NRSR Politické Dianie Pridať kauzu Koho voliť Kontakt


Regiojet s ĽSNS narúša kšefty v autobusovej doprave a poukazuje na prepieranie peňazí


Smer , Nova , Kresťanskodemokratické hnutie , Ľudová Strana Naše Slovensko , Most - Híd

1 000 000€

10/2015





Suma výšky tejto kauzy je výrazne poddimenzovaná, kedže prelievaním peňazí ide o milióny EUR ročne.

Lacnejšiu autobusovú dopravu obyvateľom nitrianského, banskobystrického samosprávneho kraja umožnil župan BBSK Marián Kotleba, ktorý narozdiel od ostatných županov povolil Regiojetu prevádzkovať autobusovú dopravu a tým výrazne zlacniť cestovanie obyvateľov daných krajov za prácou.

Proti boli samozrejme poslani VÚC BBSK za strany SMER, KDH, SNS, SDKÚ, SAS, NOVA, MOST-HÍD - zaujímavosťou je, že tieto strany našli v tomto kraji výnimočne silné vzájomné putá napriek výrazne odlišnej náplne programových vyhlásení svojích strán. Spája ich všetkých nenávisť voči Kotlebovi. Avšak na tomto príklade Regiojetu si môžte domyslieť, kto vlastne ľuďom pomáha.

"Zmluvy s vysúťaženými verejnými dopravcami SAD Lučenec a SAD Zvolen, ktoré už sedem rokov zabezpečujú verejnú autobusovú dopravu na území BBSK, považujeme pre kraj za veľmi nevýhodné. Ako principiálny problém vnímame fakt, že zmluvy sú koncipované tak, že motivujú verejných dopravcov vytvárať stratu, ktorá im bude za každých okolností preplácaná," uviedol Uhrík.

BBSK poukazuje i na predražené nákupy autobusov u týchto dopravcov. "Pre zaujímavosť sme skúsili inkognito osloviť predajcov autobusov so žiadosťou o cenovú ponuku na kúpu jedného autobusu a boli sme prekvapení, keď nám ponúkli približne o tretinu nižšiu cenu, než za akú nakupujú autobusy vo verejných obstarávaniach vo veľkých množstvách SAD-ky. Po tom, čo sme prezradili našu identitu, však predajcovia autobusov s nami ďalej odmietli komunikovať," vysvetlil Uhrík.

Podľa neho na čudné praktiky poukázali aj viaceré kontroly, ktoré kraj u týchto dopravcov vykonal. "Pre ilustráciu aspoň jeden príklad. SAD Lučenec prenajíma všetky plochy svojich autobusov za pár stoviek eur mesačne schránkovej reklamnej agentúre, ktorej tržby sú podľa verejne dostupných účtovných výkazov rádovo v miliónoch eur. Žiaľ, nepodarilo sa nám danú reklamnú agentúru skontaktovať, nakoľko sme nenašli jej firemné sídlo a ani žiadnu webstránku. Na firmu, ktorá zarába milióny eur, je to minimálne čudné. V každom prípade, čoskoro budeme verejnosť informovať o výsledkoch našich zistení v tejto kauze," zdôraznil Uhrík.

Ako upozornil, ukážkovým príkladom vzťahov existujúcich a nových dopravcov sú problémy spojené s akceptáciou autobusovej dopravy spoločnosti RegioJet. Tento dopravca sa pokúšal získať licencie v Nitrianskom a Bratislavskom kraji, ale ani v jednom prípade nepochodil.

"Následne sa RegioJet obrátil so žiadosťou o vydanie licencie aj na vedenie BBSK. Po overení, že dané linky RegioJet-u nebudú v súbehu s verejnými linkami, čiže nebudú "kradnúť" cestujúcich verejným dopravcom SAD Zvolen a SAD Lučenec, sa predseda BBSK rozhodol tomuto dopravcovi vydať licenciu. Jeho príchod priniesol do autobusovej dopravy skutočné konkurenčné prostredie, jednak v cene, ale aj v kvalite ponúkaných služieb. Je však zrejmé, že niekomu prekáža fakt, že RegioJet narušil rozdelenie dopravných území a ziskov," konštatoval Uhrík.

Ako poznamenal v súvislosti s protestmi prokurátora a licenciou vydanou zo strany BBSK, ak bude treba, kraj bude RegioJet-u vydávať licencie dovtedy, kým v oblasti verejnej dopravy nezavládne transparentnosť a konkurenčný boj.

"Naším cieľom je efektívne fungujúca verejná doprava. Odmietame brať ohľady na kamarátske kšefty záujmových skupín, ktoré už desiatky rokov rozkrádajú Slovensko," dodal Uhrík.


http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/kamaratskym-kseftom-je-koniec-regiojet-bude-dostavat-licencie-nadalej-922922
http://ekonomika.sme.sk/c/8053686/prokurator-neuspel-regiojetu-staci-jedna-licencia.html?piano_t=1